top of page

Operace ANTHROPOID je opravdu silný film


Něco Vám řeknu. V poslední době mi velmi zajímavě zapadají lidé a akce do mého života, tak že se za kratší nebo delší čas opět vynoří a opět mě někam posunou, k dalším zajímavým lidem a akcím.

Jak vidíte ve videu, v neděli jsme se byli podívat v památníku, v kryptě, kde trávili poslední hodiny parašutisté (což jsme plánovali už od jara), aniž jsem tušil, že za 2 dny půjdeme do kina na ANTHROPOID.

Od neděle, návštěvy v kryptě, více sleduji i podrobnosti kolem atentátu na Heydricha a když jsem včera večer shlédl v kině americký snímek, týkající se této události, tak se přiznám začal jsem se dívat na atentát úplně jinak.

Uvědomil jsem si mnohem víc: ►jak bylo složité vybrat místo

►jak bylo složité vůbec sehnat a dostat na místo zbraně

►jaké muselo být nervové vypětí chlapů před atentátem

►jaký byl na ně tlak od lidí, kteří věděli co chtějí udělat

►jak těžce museli cítit na sobě represálie, které se spustili po atentátu

►jakou zkouškou procházeli lidé, kteří je kryli a nevydrželi mučení

►jak strašné to mučení muselo být

►jak dlouho vydrželi vzdorovat Němcům v kostele a že se vlastně mohli klidně vzdát (i když by to s nimi asi dopadlo strašně)

►a jak málo zbývalo aby byli odvezeni někam do "bezpečí"

A taky jsem si uvědomil, že na ty obyčejné lidi kolem nich a jejich mučení musím pořád myslet a nemůžu spát. Operace ANTHROPOID je opravdu silný film.

Mohlo by Vás zaujmout
Na tohle koukněte také
Hledání podle klíčových slov
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
Sdílejte
bottom of page