top of page

Prosincové Příběhy: Podbrtské Folkování, Vánoční setkání a Hudební dobrodružství

Nejdříve budu povídat o Podbrdském Folkování, které se konalo v soboru 2. prosince na Dobříši . Už od pátku strašně moc sněžilo, neustále padal sníh a stěží bylo vidět na cestu. Myslel jsem si, že už se na Dobříš nedostanu, ale nakonec přestalo sněžit a cesta byla hned příjemnější. Přijel pro mě až domů Martin Zajíček mladší, protože se moje máma bála jet v tom sněhu, ale jak se ukázalo tak jsme se tam doslali úplně v pohodě. A já Martinovi  touhle cestou děkuji, neboť bych se tam jinak nedostal. 

Když jsme přijeli, akorát končila příbramská kapela JeDaRa a pak hrála berounská kapela Větrno, tuhle kapela jsem neznal. Jejich písničky mě zaujali, byli nevšední. Píšeň Anna miluje Kryštofa z alba Vyplouvá, byla nejhezší. Jako další kapela, která vystoupila byla pražská kapela Jauvajs. Tuhle kapelu znám také už mnoho let a tak jsem se na její vystoupení moc těšil. Spousta diváků si zpívalo jejich písničky, které zde zahrála. Hrajou irské melodie s českými texty. Některé písničky skládá Jakub Linhart nebo jeho manželka Jana Linhartová či dokonce Roman Opavský, který zároveň hraje na kytaru a akordeon.

Dále vystoupila kapela, která pro mě byla nejhezčím překvapením a to protože jsem jí slyšel prvně hrát na živo. S ostatními jsem se bavil, že jsou překvapením večera. Kapela se jmenovala se Optimik. O téhle kapele jsem toho hodně slyšel, ale prvně jsem jí slyšel hrát na živo. V téhle kapele hraje kytarista i ze skupiny Naopak Martin Klekí. Tahle kapela má vynikajícího zpěváka Víta Svobodu, který má moc pěkný hlas, je autorem autorských písní. Zaujala mě písnička, kterou Svoboda věnoval vnukovi, která se jmenovala Pan dokrtor. Baskytarista Radim Kosťun je úžasný muzikant.


Poslední kapelou byla kapela dobříšsko – českolipská folková a folkrocková skupina NaopakJsem rád, že jsem je přemluvil k uvedení nové písně, kterou složili trochu jinak, než je u nich zvykem. Kytarista Martin Klekí hraje jak v Optimik, tak v Naopak. Martin Zajíček je baskytarista, za kterým jsme hlavně přijeli. Každé vystoupení je pro ně výzva, každé vystoupení je pro ně veliká radost, každé vystoupení je hrozná dřina. Prostě si užívají každé hraní“ jak sami říkají.


Ve čtvrtek 14. prosince ke mně přijel na návštěvu Dušan Bitala a bavili jsme se o Petrově Cihelně a zazpíval mi několik písní.

V pátek 15. prosince jsme měli zakoupené lístky do KD Mlejn Stodůlky na Radůzu. Až v pátek jsme se dozvěděli, že koncert se nekoná, ale dobrý je, že vstupenky zústávají v platnosti i na nový termín.

V pondělí 18. prosince to byl nejlepší prosincový den. Začalo to Vánočním setkáním s Naďou Válovou a Stáňou z pěveckého sboru z Alky, kde jsme se rozloučili a zhodnotili naše Vánoční vystoupení Moderní Popelky, které se konalo ve středu 13. prosince v Junior klubu. Divadelní představení Popelky se moc povedlo a mě se moc líbilo. A hádám, že se líbilo i divákům. Také se moc těším na další spolupráci s touto partou z pěveckého sboru. S Naďou jsme si povídali o Vánocích a jak jsme si užili divadelní představení. Měla z nás nefalšovanou radost, hlavně z Ondry, že mu rozumí. Když mě vyzvedla kamarádka Jana, tak jsme se domluvili, že si zajdeme na oběd. Vybrali jsme si restauraci U Soudku a dali jsme si hamburgry s kuřecím masem. A než jsme dojedli, tak nám servírka přišla říci, že nám někdo zaplatil oběd. A já jsem ani na chvíli neváhal a hned jsem si uvědomoval, že je to dobrý člověk. A tak bych rád tomu neznámému moc poděkoval za takovou laskavost.

A pak bych rád touhle formou poděkoval  firmě S-B ze Sedlčan, která mi přispěla na rekonstrukci koupelny, moc moc jim děkuju. Večer jsem  jel do Příbramského Divedla A. Dvořáka na tradiční Vánoční koncert kapely Ginevry. Skupina Ginevra zahrála své hity jako Do rána bílého, Ať žije král nebo Podívej. Na koncertě samozřejmě zazněli i Vánoční koledy. Koncert byl už hodně dávno vyprodaný, což se dalo čekat. V Příbrami jsou vždy na Velké scéně v divadle. Jen tak pro zajímavost jsem potkal zpěvačku Ginevry ten den před restaurací, kde jsem obědval :)

A příště Vám budu vyprávět o dvojkoncertě Jarret a Nezmaři, kam se právě dnes chystám, konkrétně do Telče. Máte se na co těšit!


Prosinec 2023

3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Petrova Cihelna 2024

Dnešní Postřehy bych rád věnoval blížícímu se festivalu Petrova Cihelna, který proběhne v sobotu 2. března. Pokud přispějete na Doniu, tak získáte třeba šálu, která se vám bude hodit třeba na blížícím

bottom of page