top of page

CIMBURA | Postřehy Petra Cihelky

Aktualizováno: 2. 2. 2022

Dobrý den milí čtenáři dnešní postřehy bych rád věnoval kamarádovi, velkému znalci folkové hudby, zakladateli soutěže Notování, Karlovi Vidimskému, mezi kamarády zvanému Cimbura, který odešel do muzikantského nebe 6.12.2021.

Byl to obrovský znalec a publicista folkové muziky. Řekl bych, že jen málo lidí z folkové scény osobně neznal, a když je neznal, bylo jen otázkou času, kdy se s nimi seznámí a bude je osobně podporovat, sdílet jejich poznámky na facebooku, psát o nich, jak jsou dobrý a také je doporučovat pořadatelům na hudební akce. Osobně jsme se znali asi od roku 1997 nebo 1998, kdy jsem začal jezdit na folkovou muziku. To jsem začal jezdit na festival Folková růže do Jindřichova Hradce. Po nějakém čase, kdy jsme se znali líp, mě oslovil jestli by Stéblo pro soutěž Notování nevyrábělo keramické ceny. Tehdy, když jsem po domluvě se Stéblem, že by to šlo, začala naše spolupráce. Já jsem jim tam vozil ceny na finále a on mi většinou po vzájemné domluvě domluvil kapelu, kterou jsem si vybral ze soutěže Notování, aby mi zahráli na zahradní slavnosti v Boroticích ve Stéble. Byly to moc hezké večery, kdy jsem jezdil na Notování. Spolupracoval s mnoha festivaly a pořadateli, mezi jinými jmenujme třeba Příbramský huntík nebo festival Kahan,

Jizerská nota a mnohé další. Dlouhá léta se staral o kapely Sekvoj, Naopak, vokální kapelu Pětník a mnoho dalších. Na festivalu Okolo Třeboně se se svým týmem starali o několik ročníků soutěže Houpací kůň, kde jsem i já díky němu mohl být, protože mě tam navrhl do poroty za Notování, čehož jsem si obrovsky vážil. Od roku 2013 jsme podnikli mnoho zajímavých akcí spolu s kapelou Naopak, kde jsme Cimburu velice rádi přivzali do party jako cestujícího, to pak byli hudební debaty. Kdy jsme třeba jezdili k Lubomíru Straníkovi na festival Potlach, na tyhle hudební debaty dlouho nezapomenu.

V roce 2017 mi byl také velkou oporou v době, kdy mi umíral můj táta. Já jsem si říkal, přece tady nebudu brečet, když je tady Cimbura, velice mi to v tu chvíli pomohlo. Sám pro sebe jsem si minulý týden pondělí pojmenoval jako Černé pondělí, když jsem se tuhle zprávu dozvěděl. Budou mi Cimburo, tvoje zprávy a příspěvky na facebooku a to že nebudeš na různých akcích, chybět. Nebudu sám, budou nás stovky, možná tisíce. Na festivalech nám bude chybět tvůj charakteristický smích a tvé kvalifikované poznámky. Kéž by se tyto mé postřehy aspoň z poloviny vyrovnali těm tvým, tak budu spokojen.


Cimburo měj se tam nahoře hezky, ať je ti země lehká.


101 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page