top of page

Petr Hapka, Michal Horáček a jejich Pohlcující Melodie: Koncertní Zážitek v Sedlčanech

Ve středu 17. května jsem byl v kulturním domě Josefa Suka v Sedlčanech na koncertě, který byl věnován písničkám  skladatele Petra Hapky a textaře Michala Horáčka. Na tomhle koncertě účinkovali muzikanti pod vedením klavíristy Petra Maláska, známého ze spousty jiných hudebních projektů. Na koncertě se vystřídalo několik zpěvaček. Koncertu, který se jmenoval Petr Hapka, Michal Horáček a jeho potměšilí hosté, se zúčastnila i dcera skladatele Petra Hapky, Petra Hapková, dále zpěvačky Lenka Nová a Naďa Válová. Zatímco zpěvaček bylo v tomto programu hodně, role zpěváka se ujal Dušan Kolár. Zazněly písničky ze všech období Hapkovy a Horáčkovy spolupráce. Každá ze zpěvaček zpívala svým osobitým způsobem, s radostí a to bylo hodně znát. Radost ve zpěvu se netýkala jen zpěvaček, ale i zpěváka Dušana Kolára, který na koncertě zpíval jak písně Petra Hapky, tak písně, které složil Petr Hapka, ale na albech je zpíval slovenský zpěvák Richard Müller. Musím vyseknout poklonu všem, co se na tomhle koncertě podíleli. Byl to skutečně velký zážitek, každá píseň byla zazpívaná svým osobitým způsobem. Koncert plynul písnička za písničkou a ani jsem se nenadál a dvě hodiny koncertu byly pryč. Muzikanti totiž hráli bez průvodního slova, takže toho nahráli opravdu hodně. Jediné, co mě překvapilo, nevím proč jsem si to myslel, že na koncertě bude přítomný textař Michal Horáček, ale on nebyl. Na koncertě se vzpomínalo i na zpěvačku Hanu Hegerovou a to písněmi Vana plná fialek, kterou zazpívala Lenka Nová, a potom nejslavnější písní, kterou si zazpívali všichni zpěváci nakonec a to byla Levandulová. Dále zazněly písně jako Dívám se dívám, Štěstí je krásná věc a písnička Kocour se schoulil na tvůj klín, kterou složil i zpíval Petr Hapka. Pak zazněla písnička, která vždycky ukončila Manéž Bolka Polívky, která se jmenovala Koukněte na toho fintila, kterou také složil Petr Hapka, což mě překvapilo, protože jsem to nevěděl. Koncert byl super, já osobně bych ho hodnotil na standing ovation, ale Sedlčanské publikum to vidělo jinak, ačkoliv hodně tleskalo. Já bych si na tento program klidně někdy zajel i do jiného města, protože vím, že zpěvačky a zpěváci se střídají, takže jsem do poslední chvíle nevěděl, kdo přijede. Byl to skutečně vynikající koncert, který byl vlastně pro mě poslední v této kulturní sezóně v kulturním domě v Sedlčanech. Musím pochválit pana ředitele, protože tahle sezóna byla vskutku mimořádně povedená. A teď se těším na letní festivaly a akce venku.


Květen 2023



4 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page