top of page

Druhá tráva, Semenec

Postřehy Petra Cihelky 6. května 2022

V úterý 26. dubna jsem navštívil v Divadle Antonína Dvořáka v Příbrami koncert Radůzy s kapelou. Radůza přijela na koncert se svými dvěma vynikajícími spoluhráči, kytaristou Josefem Štěpánkem a bubeníkem Milošem Dvořáčkem. Radůza sama střídala několik hudebních nástrojů: akordeon, banjo, ukulele a

kytaru. Mimochodem na elektrickou kytaru jí učí její spoluhráč Josef Štěpánek.

Během koncertu zazněly jak nové, tak starší písně. Také písničky z nového alba Nebe je odemčené. A úplně nakonec zahrála píseň, kterou na albu nazpívala se zpěvákem skupiny Druhá tráva Robertem Kresťanem a jmenuje se Dobrý lidi, kterou mám moc rád. A podle mě je z celého dvojalba nejsilnější.

Koncert jsem si moc užil a děkuji dvěma mým kamarádkám Evám, že mě na koncert vzaly, a že mi dělaly společnost.

V neděli 2. května jsem navštívil Koncert pro stromy v Týně nad Vltavou v přírodovědném muzeu, které se jmenuje Semenec. V tomhle muzeu jsem byl asi po dvou letech a opět mě tam přilákalo vystoupení mojí oblíbené kapely Epydemye, která zde rozezpívala a roztancovala diváky. Epydemye hrála ve složení: Jan Přeslička a Míra Vlasák kytara, Lucie Vlasáková zpěv, kontrabas a Tomáš Hobzek, bicí. Lucka Vlasáková se ujala i role moderátorky celé akce. A zvládla to bravurně. Zazněly písně z alba Prosklený nebe, Kotlina a Milé děti této vynikající kapely. Obzvlášť děkuju za píseň Tak nebuď smutnej, buď veselej, která se mi od nich obzvlášť líbí.

Po vystoupení kapely Epydemye nastoupila kapela, kterou bych si podle názvu rozhodně nedovolil odhadovat, Osamělé Palačinky, která hrála instrumentální hudbu na tři violoncella.

Jako třetí vystoupila pražská kapela Neřež, která zastoupila Triumf. Zdeněk Vřešťál, Vít Sázavský a Robert Fischmann. Koncert kapely Neřež byl také super. Zazpíval jsem si jak novější písničky kapely Neřež, tak i ty staré Nerezovské. Zejména se mi líbila jedna píseň: Truhlářská.

Myslím, že se koncert v přírodovědném muzeu Semenec opět skvěle vydařil a pokud se bude konat, rád přijedu zase. Je to tam hezké. Rostliny, a když se k tomu přidá vynikající dramaturgie, tak není co řešit.

Chtěl bych všechny čtenáře mých Postřehů pozvat na sobotu 16. července., kdy bude probíhat podobná akce jako na Semenci, ve Vysokém Chlumci u nás u Sedlčan a kapela Epydemye tu bude hrát. Zahrají i kapela Meziměsto, Petr Vašina, kapely Naopak a SHB. Můžete si to najít na Facebooku, akce se jmenuje Folkování v podhradí a proběhne na hřišti za školou od 11 do 18 hodin. Ten samý den proběhne ve skanzenu ve Vysokém Chlumci Den řemesel, který můžete navštívit.

Ve středu 4. května jsem byl v Kulturním domě Josefa Suka v Sedlčanech na

koncertě Karla Plíhala. Karel Plíhal si přivezl kytaristu Petra Fialu. Byl to velice humorný večer plný jeho básní a jeho největších hitů. Zazněly písně jako Sedí topič u piána, Námořnická, Tramvají dvojkou.

Písničky i básničky Karla Plíhala můžete slyšet několikrát, ale stejně se jim budete smát. A to samé lze říct o jeho písničkách, které snad nikdy nezestárnou. Koncert byl super. Přeji, aby jak Karlovi Plíhalovi, tak i jeho spoluhráči vydrželo zdraví, abychom je mohli vidět co nejdéle.








5 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page