top of page

Ebeni v Praze

V pátek 18. března jsem navštívil v kulturním domě Barikádníků v Praze, koncert bratří Ebenů. Byli jsme tam společně s Martinem Zajíčkem mladším, byla to naše první společná akce a moc se povedla. Děkuju, že si na mě udělal čas a mohl jsem tam být. Ebeni zahráli své největší hity, podle kterých se jmenují jejich CDčka, jako například Já na tom dělám, kterou vlastně celý koncert zahájili. Během koncertu si často, jak je u nich zvykem, skoro po každé písničce měnila velká část souboru nástroje, takže i po této stránce byl koncert velice pestrý.

Od rockových vypalovaček po jemné akustické písně jako třeba píseň Trampská, kde dokonale imitovali ptáky a nebo třeba píseň, která si dělá srandu z Pražského dialektu. Nechyběly ani písně Folkloreček ani Chlebíčky. Přiznám se, že to jsou moje nejoblíbenější písně od bratří Ebenů. A tak jsem rád, že se opět po nějakém čase, vrátily do repertoáru, protože ne vždy tam tyhle osvědčené písničky byly. Ale tak už to na světě chodí, že staré písničky musí občas uvolnit prostor novým písničkám. Já když jdu na koncert, tak vždycky čekám, jestli ten interpret má nějakou novinku, kolik má nových věcí a tak. Úplně prvně jsem slyšel píseň, kterou hráli úplně na konec a byla o tom, že Marek Eben nedostal ještě žádnou Thálii, což mě trochu překvapilo, ale myslím, že tahle nová píseň se mu skutečně povedla. Je to taková píseň o tom divadelním světě, ale i ostatní nové písně rozhodně stojí za to. Určitě až někde uvidíte plakát na koncert bratří Ebenů, určitě doražte. Získají si vás nejen svým typickým humorem. Vy kdo jste na koncertech bratří Ebenů nebyli, tak vy možná nevíte, že bratry Ebeny od návratu na jejich pódia doprovází část kapely Etc. od Vladimíra Mišíka. Kytarista Pavel Skála a bubeník Jiří Zelenka zvaný Zelí a také kontrabasista Jaromír Honzák. Už se nemůžu dočkat, až bratři Ebenové nahrají nové album.


16 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page