top of page

Harmonie tónů a slov: Můj křest knihy a nezapomenutelný zážitek z Jizerské noty


Dobrý den milí čtenáři,

dneska ve svých Postřezích vám budu povídat o festivalu Petrova cihelna, který proběhl minulý víkend a kde jsem poprvé pokřtil svoji knihu Vozík plný folku. Určitě bych hned takhle na začátku chtěl poděkovat všem, kteří přispěli a zapojili se do kampaně na Startovači, kde probíhá kampaň, na tu mojí knížku Vozík plný folku. Moc děkuji. V sobotu 17. září se konal druhý ročník festivalu Petrova cihelna. Protože na sobotu hlásili déšť, rozhodli jsme se nakonec pouze pro vnitřní variantu festivalu. Všichni účinkující předtím přijeli zahrát i ke mě domů a zúčastnili se takzvaných minikoncertů, což je projekt Petrovy cihelny. Jako první pak vystupovali Dušan Bitala a Dušan Vajner. Překvapilo mě, že vystoupení odehráli oba dva na elektrické kytary. Slyšeli jsme písně jako Šumaři, Puberta a Popelář, ale samozřejmě i další. Každý účinkující hrál hodinu. Jako druhá vystoupila energická Saša Niklíčková, která si získala diváky svojí energií a jak říkám, kamkoliv přijede, tak vždycky má obrovský úspěch a tady tomu nebylo jinak. Hrála hlavně písničky ze svého alba Zmačkaná žena, ale i ze svého předchozího alba. Baví mě, jak při své jedné písničce jódluje. Její vystoupení mě moc bavilo a nejen mě, ale všechny diváky, co tam byli. Například bych ještě zmínil písničku Aj, ta krajta, kde mě velmi baví to, jak se střídá pomalé a rychlé tempo písně. Poslechnout si její vystoupení vám moc doporučuju. Jako další vystoupil písničkář Radim Flender, který při svém vystoupení musel čelit vypadnutým pojistkám, díky rychlovarné konvici, ale jemu to nevadilo. On hrál dál a zvládl to bravurně. Radim hrál zrovna svojí písničku o Šumavě a bylo v té chvíli cítit, že to má na Šumavě moc rád, samozřejmě zahrál i svoje rádiové hity, jako Stanice svět, kterou nazpíval jako duet s Lucií Vondráčkovou, a Treperenda. Taky se mi líbila jeho píseň o hodinářovi. A protože Radim spěchal na další vystoupení, tak nemohl ani přidávat. Po vystoupení Radima nastal čas knížky, takže proběhl křest na kterém jsem poděkoval svojí spoluautorce Ireně a také grafičce Olze Mendel. Poté mluvila Olga a její slova málem vehnali slzy do očí, pak mluvila i Irena Kulovaná, která se mnou knihu napsala. Jako další vystupoval hráč na ukulele Vlastimil Procházka, který díky ukulele procestoval hodně zemí. Vlasta mi říkal, že měl tenhle termín hrát někde jinde, ale vybral si mojí akci, tak za to ti Vlasto děkuju. Po vystoupení Vlasty šla na řadu kapela Rendez-fou. Tahle kapela jako jediná vystupovala v tříčlenné sestavě - David Vacula, Honza Fous a Jana Havlová. Jejich vystoupení bylo taktéž super. Hráli písně ze svého alba Miniatury a moc se těším na jejich nové CD, které už prý mají roztočené. Doufám, že se jim ho brzo podaří dokončit. Taky doufám, že se mi podaří se dostat na jejich festival Folková lípa. Oni byli tím správným vrcholem Petrovy cihelny, tedy mého festivalu. Moc jim děkuju, že vážili tak dalekou cestu až z Jihlavy. Moc mě bavily nejenom jejich písně, ale i básničky Davida Vaculy. Na závěr se sluší poděkovat všem sponzorům, jako je například Český svaz autorů a interpretů, Nadace život umělce a obec Vysoký Chlumec a restaurace Židovna. Ještě bych vás rád pozval na další křest, který proběhne v sobotu 8. října, v kulturním domě na Dobříši v rámci festivalu Podbrdské folkování. Ještě jednou moc a moc děkuji všem, co se na Petrově cihelně a vůbec i na vydání knihy podíleli. Rád bych také poděkoval firmě Comsource, která mě hodně podporuje. Závěrem bych ještě jednou rád poděkoval všem co mě podpořili na Startovači, moc si toho vážím.


Dále bych chtěl popovídat o festivalu Jizerská nota, kterou jsem navštívil v sobotu 24. září. Na začátku bych chtěl poděkovat Zajíčkovům, z kapely Naopak, kteří mě vzali sebou. Festival probíhal už od pátku 23. září, ale my jsme se zúčastnili jen sobotního programu. První kapelou, kterou jsem viděl na Jizerské notě byla kapela Lážo plážo z Lysé nad Labem. Kapelu jsem viděl už po několikáté, ale teď po delší době. Měli v repertoáru hodně nových písní a jejich vystoupení bylo skvělé. Už se těším, až nové písničky nahrají na CD. Byl jsem moc rád, že jsem je zase po čase mohl vidět. Součástí Jizerské noty je takzvaná nota dětská, která vždycky probíhá dopoledne. Mezi kapelami soutěžícími na Jizerské notě se v odpoledním programu představili i vítězové Dětské noty. Na Jizerské notě měli kapely velký prostor, což se mi líbilo. Dále mě zaujala třeba bluegrassová kapela Handl, její hráči mě zaujali svojí špičkovou hrou na svoje nástroje. Dále mě zaujala v programu Jizerské noty Liberecká kapela Větrno, která díky tomu, že její členové jsou hodně časově vytížení, tak tahle kapela moc často nevystupuje a je to škoda. Doufám, že se jim podaří v nejbližší době natočit jejich první CD, na které se už dlouho chystají. Taky mě zaujal zpěv jejich zpěvačky Mirky Savčukové. The Folks je kapela z Prahy a jak sami moderátoři říkali, je to jediná kapela, která vystoupila na Jizerské notě poprvé, když nepočítám ty, co soutěžili v Dětské notě. The Folks se mi líbili, připadali mi asi tak nejbigbeatovější. Teď si jistě říkáte, vy kdo jste tam byli, proč jsem ještě nemluvil o Beruškách. Ty jsem si nechal téměř na konec. Berušky zvítězily v soutěži kapel minulý rok a tak letos vystupovaly jako hosté. Zahrály svoje autorské písně z alba Šachovnice, ale i světové cover verze známých popových a country hitů. Úplně nakonec zahrála svůj skvělý set kapela Epydemye, která roztancovala, jak je jejím zvykem, publikum a byla tak skvělým zakončením Jizerské noty. No a jak dopadli Naopak, ti i přes technické problémy získali skvělé čtvrté místo v hodnocení kapel a cenu za nejlepší vokál. Bylo to skvělé odpoledne, jsem moc rád, že jsem tam mohl být. A ještě bych vás chtěl pozvat do kulturního domu na Dobříši, kde se 8. října koná Podbrdské folkování. Vystoupí kapely Galerie, Ve čtvrtek pět, Petr Vašina a Míša Mádlová, Naopak a Epydemye. Také se tam bude křtít moje knížka Vozík plný folku. Moc rád bych všechny pozval.

 Září 2022

 

1 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page