top of page

Hudební dobrodružství: Pestré zážitky z festivalů v srpnu

 

V úterý 9. srpna jsem byl na letošním (pro mě posledním) koncertě na Prázdninách v Telči přítomen. Na Kocouří scéně se tentokrát odehrával program v režii pražské skupiny Jauvajs a taneční skupiny Coiscéim. Ti už do Telče jezdí pravidelně a vždycky mají u diváků velký úspěch. Vidět tanečníky a poslouchat irské melodie s českými texty dohromady, to je perfektní zážitek.  Chtěl bych  zdůraznit, že Jauvajs je jedna z kapel, která si to opravdu užívá. Jezdí do Telče už o několik dní dřív,  aby třeba hrála na náměstí v podloubí nebo v nedalekém kempu.  A užívat si to opravdu umí.

 

 Na zámku ten večer zahajovali koncert Nezmaři.  Zahráli si i písničky, na které se díky omezené délce koncertu, na jiných festivalech nedostane, kdežto tady mají vždycky velký prostor.  Jako hosty si pozvali  Pavla Barnáše a Ivanu Pokornou, které představili. Pavel Barnáš a Ivana Pokorná mají soubor, který se jmenuje Bárka. Hrají instrumentální filmovou muziku, rockové balady i třeba písničky od Nezmarů.  Ostatně, Nezmaři občas vystupují se symfoniky orchestru  Českého rozhlasu, kterého je Pavel jako violoncellista členem. Ivanka zas hraje nádherně na harfu.  Nezmaři Bárce dali samozřejmě i ohromný  sólový prostor.  Mně se od nich třeba líbí melodie z Cirkusu Humberto. 

 

Nezmaři si jako hosta pozvali také holčičku z Telče, která byla vítězkou místní soutěže. Omlouvám se, že nevím, jak se jmenovala. Zazpívala s nimi písničku Písek a moc se jim to povedlo. A tu právě zahráli dohromady i s Bárkou.

 

Nezmaři zahráli písničky z alba Stopy bláznů, který je, jestli se nemýlím, jejich poslední řadové. Samozřejmě nechyběli i jejich největší hity jako je třeba Růže a  Když mi nohy nějak neslouží od zakladatele Nezmarů Luboše Hrdličky, kterou mají stále ve svém repertoáru. A doufám, že i nadále mít budou, protože je fakt moc nádherná.  Koncert Nezmarů a Bárky jsem si moc užil.

 

Po koncertě na zámku jsme šli do Panského dvora, kde probíhalo tzv. Nocturno kapely Devítka. Tahle kapela (vím, že to píšu často) patří k mým oblíbeným. Do Telče přivezli fungl nového hráče na elektrickou kytaru. Jméno bohužel neznám. Devítka zahrála po docela dlouhé době písničky jako Holka od koní nebo Až sejdeme k vám. Tu momentálně zpívá Madla Klubková, což je druhá zpěvačka Devítky.  Nechyběly ještě písničky Dlouhej den a písnička z alba Štístko, Z dobrého srdce Moravy,  kterou Honza Brož složil pro moravské vinaře.  Jeho žena Jindřiška do ní vložila moudra vinařů, který tam prý často slyšela a mě to přijde hodně vtipný.

 

Tak to byly moje zážitky z letošního 40. ročníku Prázdnin v Telči.

 

 

 

Ještě bych Vám, milí čtenáři, rád předložil na závěr dvě pozvánky  na místa, kde se bude křtít moje kniha, která se jmenuje Vozík plný folku. Napsal jsem ji s mojí kamarádkou Irenou Kulovanou z příbramské kapely Bylo nás šest. Knížka bude mít brzy i svoji webovou stránku, a když budete chtít, budete moci  přispět na vydání této knihy  na Startovači.  Jsou tam nejen zážitky z festivalů a koncertů, ale nahlédnete i do soukromí mého života. 

 

Zatím jsou dohodnuty dva termíny, kde budu křtít svoji knížku. Ten první je v sobotu 17. září v restauraci Židovna na akci Petrova cihelna ve Vysokém Chlumci. Zde vystoupí Saša Niklíčková, až z daleké Jihlavy přijede Rendez-fou. Bude tu dvojice Dušanů: Dušan Vajner a Dušan Bitela, který to bude zároveň i uvádět.  Vlastimil Procházka bude hrát na ukulele, zazpívá písničkář Radim Flender. Nezaručuju, že to bude v tomhle pořadí. Říkám to tak, jak jsem si vzpomněl, takže to bude možná trošku jinak. Snad jsem na nikoho nezapomněl... 

 

Druhý křest proběhne v sobotu 8. října v Kulturním domě na Dobříši na Podbrdském folkování. Zahraje Galerie, Choroši , pořádající skupina Naopak, kapela Ve čtvrtek v pět. Vystoupí i písničkář Petr Rímský, Petr Vašina a Míša Mádlová.  A kapela Epydemye ve tříčlené sestavě, tentokrát bez bicích.

 

Tímhle bych chtěl ještě jednou všechny příznivce dobré muziky pozvat.  Na obou dvou křestech Vás rád uvidím.

 

Děkuji  skupině Naopak, že na jejich festivalu mohu pokřtít svoji knihu, která se jmenuje, ještě jednou připomínám, Vozík plný folku. 

 


 V sobotu 20. srpna jsem vyrazil se skupinou Naopak na festival Country ozvěny do Podlesí u Budišova nad Budišovkou. Tenhle festival dává dohromady kapela Galerie a také kapela Dominika a koná se na Huťově ranči, který patří prvnímu účinkujícímu. Já jsem na tento festival vyrazil s kapelou Naopak už poněkolikáté. Na téhle akci vystupoval písničkář, který si říkal Ondrašisko, ten mě zaujal svými humornými texty. Vyzval publikum, aby s ním nasedlo do vlaku, tak se totiž jmenovala jeho první písnička. Ondrašiško hrál svoje autorské písničky, které mě moc bavily. Svoje písničky zahrála i většina ostatních kapel, snad kromě kapely Vřesband. Kapela Vřesband hrála převzaté country a jejich zpěvačka zahrála a zazpívala písničku Jednoho dne se vrátit, která je známá z filmu Tenkrát na západě a zpívala ji i Věra Špinarová. Dále jsem se samozřejmě moc těšil na kapelu Galerie, která byla tentokrát jenom ve dvou. Na festivalu mě dále zaujala kapela Fukanec z Nového Města nad Metují, s výbornými vokály a výborným hráčem na dobro, Honzou Koubou. I u této kapely jsem neodolal a koupil jsem si jejich CDčko a prý v současné době natáčí další. Další kapela, který mě zaujala, byla kapela Modrý Amadeus. Zaujal mě u nich Jan Šrajer na foukací harmoniku a Milan Hořínek na solovou kytaru. Přeji Modrému Amadeovi ať se jim moc daří a moc mě jejich tvorba zaujala. Pak šla na řadu Ostravská kapela Dominika a i ta mě moc bavila a i na ní jsem se moc těšil. Zahráli písničky ze svého alba Pátý jezdec. I jejich muzika byla skvělá. Pak šla na řadu kapela, díky které jsem se o tomhle festivalu dozvěděl a která mě na tenhle festival vzala a to kapela Naopak. Chtěl bych jim poděkovat, že mě sebou vzali, byli skvělí. Moc jsem si ten festival užil. Ještě bych rád řekl, že na Galerii a Naopak a na další kapely se budou moct diváci těšit 8. října na Podbrdském folkování, kde zároveň pokřtím svoji knížku Vozík plný folku. Kromě Galerie a Naopak tam budou i další kapely, jako například Petr Vašina, Epydemye.

Srpen 2022 

 




1 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page