top of page

Koncert pro budoucnost, Marie Rottrová a vzpomínáme na Wabiho Daňka | Postřehy Petra Cihelky

Aktualizováno: 2. 2. 2022

Dobrý den milí čtenáři, dnešní postřehy se budou věnovat různým věcem, které jsem viděl v médiích či na internetu. Úvodem dnešních Postřehů bych ještě rád poděkoval Honzovi Žambochovi a vzkázal mu, že CD, které mi zaslal, došlo v pořádku a já si jej, ihned, jak dopíši Postřehy, poslechnu. Moc se na něj těším.

V sobotu 13. listopadu jsem shlédl velice hezký dokument o zpěvačce Marii Rottrové, která oslavila 80 let. Celý dokument byl velice zajímavý. Ve středu 17. listopadu jsem od půl páté do půl desáté sledoval koncert Pro budoucnost, kde během několika hodin vystoupili různí zpěváci, aby tak oslavili Den boje za svobodu a demokracii. Vystoupili zde i zpěváci, kteří už třeba ani moc nevystupují, nebo nejsou k vidění tak často. Byla to velká řada hudebníků. Vystoupil zde například Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř, potom také písničkář, který dostal Oscara, Glen Hansard a na toho jsem byl obzvlášť zvědavý, jelikož jsem ho měl možnost několikrát vidět i na festivalu Prázdniny v Telči. Kromě českých hudebníků, zda vystupovali i zpěváci z jiných zemí, což mě trochu překvapilo, protože bych očekával, že u příležitosti tohoto svátku, tam budou hlavně zpěváci čeští. Ale stálo to za to, díky tomu vím, že bych se někdy rád podíval na koncert slovenské zpěvačky Jany Kirschner, která mě na koncertě Pro budoucnost zaujala. A třeba bych jí i rád někdy do budoucna viděl na prázdninách v Telči. Iva Bittová pak zazpívala píseň Modlitba pro Martu. Dále zde vystoupili interpreti, jako je například Aneta Langerová, kapela Už jsme doma, Vypsaná fixa a další. Mezitím, než se kapely připravily, vystupovaly i různé osobnosti z kulturního života České republiky. I některé z nich jsem znal, například z festivalů. Vystoupila například Eva Holubová, Tereza Voříšková, nyní Ramba a další… Koncert se mi moc líbil a doufejme, že se bude moci konat i příštích letech.

Mimo to jsem ještě poslouchal v rádiu několik pořadů, kde se připomínalo, že to byly 4 roky, co zemřel Wabi Daněk. I mě moc chybí a vzpomínám si, jak se po jeho smrti v roce 2018 sešli jeho přátelé na koncertě na festivalu Vyšehraní. Pokud to někdo natáčel, moc rád bych se na tento koncert po letech podíval. Jinak milí čtenáři, již mám za sebou třetí dávku očkování a i Vám, kdo jste ještě nebyli, doporučuji, abyste se očkovat nechali. Také jsme již dovybrali fotky do mojí knihy a teď budeme hledat vydavatele, tak mi držte palce. A ve čtvrtek 25. listopadu se velice těším na koncert Radima Flendra, který přijede na takzvaný minikoncert. Radime, už se na Tebe moc těším. Tak to je dnes všechno milí čtenáři, mějte se hezky a hlavně buďte zdraví.

29 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page