top of page

NEZMAŘI NA ROZHLASE A ŘEPKY STREAM | Postřehy Petra Cihelky

Aktualizováno: 21. 2. 2022

Dobrý den milí čtenáři, dnes budu hovořit o pořadu Folkový antikvariát a o streamu Honzy Řepky a také trochu o Petrově cihelně. Začnu tím pořadem Folkový antikvariát. Ten, jak možná někteří víte, vysílá Český rozhlas České Budějovice každé úterý v půl sedmé večer. Tentokrát mě obzvlášť

potěšilo, když ve Folkovém antikvariátu vzpomínali na historii skupiny Nezmaři. Udělalo mi radost, že v tomhle pořadu zahráli i písničku mého kamaráda, zakládajícího člena Nezmarů, Zdeňka Hejkrlíka, jehož písničky se v rádiu často nevysílají a určitě by to potěšilo i jeho ženu Janu. Je to škoda, že je nevysílají častěji. Nezmaři taky v těchto dnech oslavili, pokud jsem dobře rozuměl, 44 let. V pořadu dále zazněly i písničky od dalšího zakladatele, Luboše Hrdličky. Bylo to moc milé vzpomínání, určitě si to najděte v archivu, stojí to za to. Zdeňkovi věnuji kapitolu ve své knížce, která by snad měla vyjít v létě. Velká část knihy je věnována mým zážitkům z folkových festivalů, ale bude tam i něco o mé rodině. Teď přemýšlím o názvu knížky a nic mě nenapadá.

Vždycky v úterý jsem rád poslouchal na rádiu Česká Kanada, pořad Folková hodinka, ale teď už několikrát nebyl, tak by mě zajímalo, jestli ho ještě budou vysílat. Dále budu mluvit o streamu Honzy Řepky, který se tentokrát věnoval tomu, že hrál písničky na přání, ale proč o tom chci mluvit. Tentokrát Honza hovořil o tom, že se chystá velký návrat jedné akce, která se konala na začátku 80. let a kterou

bych rád navštívil, i když se koná až v daleké Ostravě, ale prý to bude veliká akce s několika scénami. Mluvím o akci Folkový kolotoč, na kterém začínal i Jarek Nohavica. Byla to velká akce a teď po letech se chystá její comeback. Moc držím této akci palce a doufám, že se mi podaří se tam podívat. Mezi dramaturgy budou písničkář Honza Žamboch a písničkářka Martina Trchová. A teď o festivalu Petrova Cihelna. Chtěl bych poděkovat kapele Meziměsto, že se o festivalu Petrova Cihelna zmínili v pořadu Srdcem v Country na Country Rádiu. Rád bych jim také vzkázal, že s nimi určitě budu počítat i na festivalu Folkování v podhradí, ale ještě neznám termín. Na festivalu Petrova Cihelna, který se koná 12. března v Jesenici u Prahy, vystoupí kapely Meziměsto, Naopak, Jakodoma, Isara, Epydemye a tento týden jsem se dozvěděl, že bude hrát i Pepa Balcar s kapelou. Na všechny diváky se já i všichni účinkující moc a moc těšíme. Určitě zde budu přinášet další informace, jak se bude akce přibližovat. Dopředu děkuji všem sponzorům a mediálním partnerům. V příštích Postřezích budu mluvit o koncertu kapel Mrakoplaš a Naopak, na který se chystám v sobotu 29.1.2022.


7 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page