top of page

RADŮZA, FLENDER A JÁ | Postřehy Petra Cihelky

Aktualizováno: 2. 2. 2022

Dobrý den milý čtenáři,

ve úterý 23. listopadu jsem byl v Sedlčanech v kulturním domě Josefa Suka, na koncertě Radůzy. Kromě harmoniky, kterou je známá od začátku vystřídala během koncertu několik nástrojů, benjo, ukulele a kytaru. Na koncertě jí doprovázel ještě kytarista Josef Štěpánek s bubeníkem Milošem Dvořáčkem, který je mimochodem synem kytaristy Miloše Dvořáčka, který mnoho let doprovázel Wabiho Daňka. Radůza zahrála jak nové tak starší písně, zazněly i písně z alba, které by mělo vyjít v březnu 2022, třeba písně Za cukrovou horou, Jednou to pomine, Dobrý zlý, Jen my ne a další. Písně krásně plynuly a bylo vidět, jak si to hudebníci i diváci užívali. Tenhle koncert byl přeložený z minulého roku a tak jsem do poslední chvíle nevěděl, jestli se bude konat a jsem rád, že se uskutečnil. Byla to parádní jízda!


Ve čtvrtek 25. listopadu se konal minikoncert v rámci projektu Petrovy cihelny. Tentokrát si na mě udělal čas písničkář Radim Flender z Prahy. Je to člověk s neuvěřitelnou energií a zápalem pro hudbu. Hrál mi hlavně písničky ze svojí tvorby a když jsem mu řekl, že mám raději rychlejší písně, tak je vybíral a já jsem se doslova roztancoval svým typickým hlavovým tancem. Radima jsem během minulých časů, kdy se nemohlo na koncerty, sledoval na jeho streamu, takže jsem jeho písničky znal. Radim natočil duet s Luckou Vondráčkovou Stanice svět, tak jsme si o něm povídali. Taky mi povídal o své spolupráci s ní a také o jeho dalších rolích v muzikálech, ve kterých účinkoval a na které se teprve chystá. To platí pro připravovaný muzikál Honzy Svěráka a Tomáše Kluse, kde bude hrát prý policajta. Byl rád, že si pan Svěrák s Tomášem Klusem, na tuhle roli vybrali právě jeho. Radim mi také povídal o muzikálu Billy Elliot a slíbil mi, že kdybych chtěl, tak by sehnal lístky, čehož si velice vážím. A opět se budu mít na co těšit. Ještě bych teď rád poděkoval Radimovi, že si na mě udělal čas a přivezl mi svoje CDčko, moc si toho vážím a přeju mu hodně úspěchů, jak v muzikálech, tak v jeho ostatní písňové tvorbě a doufám, že se spolu zase brzy uvidíme. Úplně maximálně jsem si to užil, přeju mu ještě, aby se mu v životě zkrátka dařilo a ať mu jeho energie ještě dlouho vydrží.

Když tak pozoruju, co se kolem nás děje, o to víc si užívám každou chvíli se živou muzikou, protože si uvědomuji, že byla asi na delší dobu poslední. A tak mi nezbývá než popřát všem hodně zdraví a aby se ta epidemická situace brzo uklidnila. Děkuji Láďovi, který se mnou tyhle Postřehy napsal.

64 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page