top of page

Zimní prázdniny | Postřehy Petra Cihelky

Aktualizováno: 2. 2. 2022

Dobrý den milí čtenáři,

dnes budu hovořit o festivalu Zimní prázdniny v Telči, který se však málem neuskutečnil. Ale díky Lucii Vlasákové z kapely Epydemye se nakonec konal alespoň jen koncert a to 29.12.2021. Na tento koncert mě vzal Dušan Bitala a tímto bych mu rád poděkoval.


Na koncert se sjeli diváci téměř s celé republiky. Hodně se nás tam navzájem znalo a byli jsme rádi, že se znovu vidíme. Sdíleli jsme tak spolu radost s koncertu, který nás nabil energií.

Lucka si na podium pozvala přítomné děti, aby s kapelou zazpívali jejich hit Milé děti. Kapela roztancovala hodně diváků. Zahráli písničky ze všech svých cédéček, ale asi nejvíc jich bylo z alba Prosklené nebe.

Na koncertě jsem se také setkal se svým dlouholetým kamarádem, se kterým se potkáváme hlavně v létě na různých festivalech, Jardou Gálem. Měl jsem z tohoto setkání obrovskou radost, protože si hodně rozumíme a povídáme si o muzice i o životě a v poslední době jsme neměli moc času se vídat. Jarda je do muziky stejný blázen jako já, v nejlepším slova smyslu.

Koncert kapely Epydemye jsme si oba užili, protože tato kapela patří k našim nejoblíbenějším. Po koncertě jsme se rozloučili a popřáli si, tak jak to bývá, vše nejlepší do nového roku.

V neděli 2. ledna 2022 se mi kamarád Jarda ozval, že přijede na návštěvu a tak přijel a povídali jsme si o životě. Jarda mi vyprávěl o jedné své kamarádce, která má se svým přítelem soukromý hudební klub. Jejich příběh mě zaujal, jelikož Majda Abrahámová má ráda stejný styl muziky, jako máme rádi my dva. Se svým přítelem koupili statek a na jaře a v létě tam téměř každá pátek pořádají folkový klub u Majdy. O tomto klubu jsem již slyšel a to díky pořadu Folková hodinka Pavla Jarčevského na rádiu Česká Kanada.

Prostě mě zaujal jejich příběh, který mi Jarda vyprávěl, a já jsem si říkal, že je to přesně ten typ člověka, který by se měl přihlásit jako vozíčkář do Petrovy cihelny. Držím Majdě i jejímu příteli palce ve veškerých hudebních aktivitách, které budou ve své hudební stodole pořádat.

Před již zmiňovaným koncertem kapely Epydemye, někdy 28. prosince, měla Lucie Vlasáková na svých facebookových stránkách, že s kapelou pojedou natáčet streamovaný koncert Tři králové na Oslavce. Stream měl premiéru 6.1.2022 a pořádal ho Roman Horký ze skupiny Kamelot.

Na tomto koncertě vystupovala Pavlína Jíšová, která si vzala k sobě na několik písní i členy kapely Kamelot. Následně vystoupila kapela Triolla, ve složení Luboš Stráník a Áda Vostrý a zpěvačka Lenka Slabá, kterou můžeme znát i ze skupiny Nezmaři, nebo ze skupiny Spiritual Kvintet a dalších. Účinkovala zde i kapela Epydemye.

Stream byl dále doplněn rozhovory s muzikanty, které vedl Zdeněk Junák.

Pokud tento koncert chcete shlédnout, což všem doporučuji, lístky se dají koupit na ticketstreamu. Koncert má dvě a půl hodiny a kromě Kamelotu, Trioly a Epydemye tam vystupuje například i frontman kapely KTO neboli Kamarádi táborových ohňů, Franta, kterému je již 85 let. V bloku, kde zpívala Pavlína Jíšová a Roman Horký, zazpívali i písničku Přijela jsem v cadillacu a tak vzpoměli na Žalmana.

Chtěl bych poděkovat všem, co se na streamu podíleli a znovu zdůrazňuji, že ho všem doporučuji.

Omlouvám se všem, kdo čekali, že zde budu mluvit o albu Slávka Janouška, které se jmenuje Učitel žáčkovi/žáček učiteli, ale rozhodl jsem se, že to nechám na příště.


47 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page